Τηλε Μάρκετινγκ (part 1)

Kαμαριέρες που έρχονται σε οργασμό μόλις πιάσουν μια παρκετέζα. Υψηλόβαθμα execs που χορεύουν τσάμικα στο γραφείο όταν στη διάρκεια του πρωινού briefing τους προσφέρουν την αγαπημένη τους φρυγανιά. Τον εθνικό μας καφέ τον πίνουν απ’ ότι φαίνεται άνδρες 30somethings σε κυνήγι πολικής αρκούδας στην Ανταρκτική για να ζεσταθούν. Δεν ξέρω για σας, αλλά τον τελευταίο καιρό οι τηλεοπτικές διαφημίσεις στην Ελλάδα μου προκαλούν το ίδιο συναίσθημα που μου δημιουργείται όταν ένας κάφρος οδηγός κάνει το παντελόνι μου Αμαζόνιο γκαζάροντας σε μια βροχερή μέρα στο δρόμο. Οι intvduals θα κάνουν ένα μικρό οδοιπορικό στο θαυμαστό κόσμο της ελληνικής διαφήμισης, όπου η καλαισθησία εντοπίζεται τόσο εύκολα όσο το να πιάσεις το τυχερό εξάρι στο Τζόκερ.   

 Αλήθεια, ποιος μπορεί να ξεχάσει τον Έλληνα Vin Diesel Κώστα Σόμερ με άσπρη κάλτσα να διατρανώνει πόσο του αρέσει να παίζει μπάσκετ διαφημίζοντας το αγαπημένο του αποσμητικό- υπερόπλο κατά της μασχαλίλας( πάντως το δασύτριχο στήθος του Νίκου Αναστόπουλου στην επική διαφήμιση του Rexona ήταν και θα παραμείνει αξεπέραστο); Το Φώτη Σεργουλόπουλο με μπάσα(τότε) φωνή να δηλώνει ότι «είναι μακαρονάς, τι να κάνουμε». Το Σταύρο Παράβα να «σταυρολύνει και να κερδίζει»( που να προλάβαινε και τη sudoku era). Toν Κώστα Τσάκωνα να έχει δική του hotline για τα εμπνευσμένα αστεία του. Το χ μοντέλο να μας λέει με σοβαρό αλλά και συνάμα πρόσχαρο ύφος ότι τη σιλουέτα του τη χρωστάει αποκλειστικά στο γιαούρτι με 0% λιπαρά που τρώει κάθε μέρα. Τη Μιμή Ντενίση as herself( σπίτι αξίας 7 μηδενικών, ύφος τουλάχιστον Κάθριν Χέπμπορν) να μας πλασάρει τα αγαπημένα της σανδάλια.

Τα παραδείγματα είναι άπειρα, αφού τα κοφτερά μυαλά των creative directors ανά την επικράτεια πάντα μέσα στο πνεύμα της εποχής έχουν ανακαλύψει τη μαγική συνταγή της επιτυχίας: ετοιμάζουμε ένα προχειρογραμμένο σενάριο και μετά πληρώνουμε τρελά λεφτά ένα ηθοποιό/τραγουδιστή/αθλητή/τηλεπερσόνα/λοιπό ανθυποcelebrity που τον ξέρει και ο κόσμος για να κάνουμε πωλήσεις( Αμερική, αρχές της δεκαετίας του ’80, Τζέιν Φόντα, Πόλα Αμπντούλ, αργότερα Μάικλ Τζόρνταν και δε συμμαζεύεται). Gee, guys, από πρωτοτυπία σκίζουμε, τι να σας πω. Έλεος…

Αν ξαναδώ άλλη μια φορά το Ρέμο να τρώει πατατάκια μαζί με μια χούφτα ζωντόβολα, το Ρουβά και το trademark μόλις-βούρτσισα-τα-δόντια-μου χαμόγελό του να σκορπάει απλόχερα κοπλιμέντα σε έφηβες fans στο μετρό του Συντάγματος ή το Χατζηγιάννη να παίζει virtual Fifa μέσα στο στούντιο( καλά, δε θα έπρεπε να ηχογραφεί η κάτι τέτοιο;) θα αλυσοδεθώ ως άλλος ακτιβιστής έξω από την Ashley& Holmes( τυχαίο το παράδειγμα) και θα ξεκινήσω απεργία πείνας.   Επομενη στάση, Καπουτζιδιάδα(sic). Μετά τον πάταγο του Παρά 5 οι δαιμόνιοι σεναριογράφοι των διαφημιστικών βρήκαν την κότα που κάνει τα χρυσά αυγά: σουρεαλιστική εκτός τόπου και χρόνου ατάκα-στιγμιαία αμηχανία- αυθόρμητο ξέσπασμα σε γέλια( χωρίς να το καταλάβω συνόψισα όλο το χιούμορ του Καπουτζίδη σε μία πρόταση). Στις μισές τηλεοπτικές διαφημίσεις πρωταγωνιστούν πλέον funky θεοπουλικές γιαγιάδες και ξαναμμένα cool γερόντια. Στις άλλες μισές πρωταγωνιστούν οι ίδιοι οι ήρωες του σίριαλ σε ένα πρωτοφανές takethemoneyandrun-τώρα-που γυρίζει.Το be continued…  

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: